תקרות גבס – למה כדאי

יישום וביצוע של תקרות גס כדאי מאוד במקרים של שילוב מזגן מיני מרכזי, כאשר צריך לבצע תיקונים בתקרה או מטעמים דקורטיביים שונים. הנה כמה רעיונות למקרים בהם גבס הוא פתרון מעולה

הבנייה בגבס היא בנייה קלה, פשוטה יחסית ליישום ולא יקרה, במיוחד בהשוואה לטכניקות בנייה מסורתיות, כמו בנייה בבלוקים, טיוח וצביעה.

בין היתרונות הגדולים של שיטת בנייה זו אפשר למנות את משך הזמן הקצרה יחסית שדרוש לביצוע הפרויקט, את זה שהבניה עצמה יחסית נקייה ושבמידה ויודעים לבחור קבלן גבס טוב, התוצר המתקבל נראה מצוין והוא גם עמיד לאורך זמן.

הנמכת גבס: במיוחד כדאי בדירות ישנות

בישראל יש לא מעט דירות ישנות, ששיפוץ שלהן עלול להיות יקר וארוך. אם ניקח דירות במרכז תל אביב הישנה, למשל, נגלה לא מעט דירות בעלות תקרות גבוהות מהסטנדרט הנהוג היום, אבל התקרות עצמן דורשות תיקון או שיפוץ של ממש.

מלבד אם יש צורך בתיקון קונסטרוקטיבי, שדרוש לחיזוק המבנה או התקרה עצמה, ניתן דווקא לנצל את התקרות הגבוהות בעזרת הנמכת גבס:

ניתן לתלות תקרת גבס חדשה במרווח לא גדול מתחת לתקרה הקיימת, ולקבל לפחות שלושה יתרונות:

  1. חלל שבו ניתן להזרים קווי תאורה וחשמל מודרניים, בלי לשבור קירות או לפתוח פתחים בקירות קיימים.
  2. חלל שבו ניתן להזרים תעלות מיזוג אוויר, ממש כמו בהנמכות גבס ייעודיות, רגילות.
  3. מתקבלת תקרה בגימור איכותי, חלק מאוד ומודרני, בתוך פרק זמן קצר יחסית, שדורשת הבנייה בשיטה זו.

חשוב לציין שאם התקרות הקיימות גבוהות, עדיין נקבל חלל יפה ומרשים, גם אחרי הנמכת התקרה בגבס. חלל נמוך יותר יהיה קל יותר להארה ולא פחות מזה, הוא יהיה קל יותר לחימום בחורף ולקירור בקיץ (כיום כבר אין יתרונות אמיתיים לתקרות גבוהות בקיץ, כיון שממילא כל הדירות ממוזגות).

הנמכות גבס בדירות חדשות

בדירה חדשה אנחנו יכולים כמובן להשתמש בהנמכות גבס לאותן מטרות בדיוק, של הזרמת קווי מתח או מיזוג אוויר, להתקנת תאורה ממוקדת או תאורת אווירה ועוד. תאורת לד היא תאורה קלאסית לשימוש מאחורי קירות או הנמכות גבס, כאשר שוב, קל יותר ליישם מכלול של תאורה וגבס, מאשר תאורה מקובעת בתקרה רגילה.

הנמכות גבס לדקורציה ואקוסטיקה

כיום ניתן לקבל לוחות גבס וחלקי גבס במגוון צורות וחיתוכים, עוביים ותכונות אקוסטיות. שימוש בתקרות גבס יכול לייפות את החלל ולהוסיף עניין לתקרה ובמקביל גם לפתור בעיות אקוסטיות שונות, לבודד מרעש או להקטין הדהודים.

סטודיו שש – תדלקט | טדלקט | בטון אדריכלי | חומרי גמר איכותיים