טיח נגד עובש

הנקודות הרגישות והמועדות ביותר להיווצרות בעיות היגייניות, סניטריות ובריאותיות בבנייה רוויה ובבניה פרטית, הן חדרי האמבטיה, השירותים, המטבח ובבתים רבים גם החלל של המקווה הביתי, הממוקם, לרוב, באזורים תחתונים כמו מרתף או מקלט. בעגה המקצועית, הם נקראים חדרים רטובים ומאוד חשוב לבצע הכנות נכונות בחדרים אלו, מבחינת התשתית,  ריצוף, איטום וטיוח וזאת על מנת למנוע התפתחות סוגי עובש ופטריות עובש. שהם רעילים מאוד ועלולים לסכן אוכלוסיות רגישות כמו תינוקות, ילדים קטנים, אנשים מבוגרים וחיות מחמד, כאשר גם אנשים בוגרים יכולים לסבול מתופעות לוואי רבות, שלא לציין את המפגע האסתטי ואת הריח הרע והטחוב של העובש.

 

חיפוי בטון נגד עובש

השלב החשוב והקריטי – לאחר הבנייה והגימור של עבודת התשתיות, האינסטלציה, הביוב והחשמל – הוא שלב חיפוי הבטון. כדאי להיעזר באיש מקצוע מיומן לשם ביצוע שלב זה כי הוא מהווה את היסוד ואת הבסיס לשנים ארוכות של שימוש איכותי ונעים בחדרים רטובים. עבודה לא נכונה היא הקרקע לספיגת לחות, לחוסר יכולת של החלל להיות אטום למים ולהתפתחות נבגים של עובש ופטריות מסוגים שונים. כיום ישנם סוגים רבים של בטון דקורטיבי, כמו לדוגמא בטון אדריכלי שהוא ייחודי בכך שצפיפותו מונעת היווצרות בועות אוויר וחלחול מים, ולכן הוא שומר על הקירות באופן אבסולוטי מפני נזקי הלחות והמים,  ואנשי מקצוע רבים ממליצים להשתמש בו לצורכי בניית חדרים כמו מקלחונים, מקלחות, אמבטיות, מקווה ביתי ואפילו מטבחים.

 

חיפוי וטיח טדלקט

לאחר סיום תהליך הבטון, צריך לבצע חיפוי וטיח לקירות, ובשלב זה מומלץ להשתמש בטיח מסוג טדלקט (tadel משמעו עיסוי). טיח זה משמש, כבר אלפי שנים, את מלכי מרוקו בארמונותיהם ואיכויותיו ומעלותיו הפכו אותו לשם דבר בכל רחבי העולם. הוא בעל עמידות גבוהה מאוד למים, ובנוסף הוא גם יפהפה ומעניק לחדר מראה מלכותי, מפואר ומהודר. אי אפשר לבקש יותר מזה בחדרים רטובים.

 

טיח נגד עובש למען הבריאות

חשוב מאוד לבצע תהליך של טיח נגד עובש, למרות שזהו רק חלק אחד מתוך מספר האלמנטים הנדרשים על מנת למנוע את היווצרות, הישנות וההתגברות המפגע הנוראי הזה. חדרי הבית בכלל, ובמיוחד חדרים רטובים, חייבים להיות מאווררים היטב והקירות צריכים להיות צבועים בצבעים אקריליים, מונעי עיבוי ועובש. חיוני לוודא גם כי המרזבים, הגג ומערכת האינסטלציה, העוברת בתוך קירות הבית, אטומים כראוי. כך, באמצעות כל הפעולות הללו, תוכלו להבטיח לכם ולבני משפחתכם שהות בריאה, נעימה ובטוחה בכל מקום בבית, גם באותם חדרים רטובים ועמוסי לחות ומים.

 

 

 

הפרוייקטים שלנו